iranian

هتل ایرانیان قزوین

iranian

هتل ایرانیان قزوین

  • ۰
  • ۰

خانه امینی ها که بعدها وقف شد و تبدیل به حسینیه شد، یکی از بناهای تاریخی و باشکوه قزوین است. بدون شک اگر از این بنا بازدید کنید، شیفته هنر دست معماران و سازندگان این بنا خواهید شد. بنایی مجلل و قابل تحسین که جلوه ای اعیانی را با خود به ارمغان می آورد.

تاریخچه خانه امینی ها

بنای خانه توسط حاج محمدرضا امینی ساخته شده است. او از تاجران بزرگ و ثروتمند قزوین است. تاریخ ساخت بنا به سال ۱۲۷۵ هجری قمری برمی گردد. ساخت خانه امینی ها در مجاورت و غرب رودخانه دزج بوده است. این رودخانه در دوره حکومت پهلوی ها پر شده و تبدیل به خیابان شد. امروز نام این خیابان مولوی است.

تالار حسینیه امینی ها

هزینه ای که برای ساخت بنا صرف شده است، مبغلی در حدود چهل و هشت تومان است. مدتی بعد در سال ۱۳۰۳ هجری قمری ساختمان توسط حاج محمدرضا امینی وقف شد. خانه تبدیل به حسینیه برای روضه خوانی در ایام محرم شد. همچنین حسینیه مکانی برای غذا دادن به مستمدان در ایام محرم، صفر و رمضان بوده است.

ساختار خانه امینی ها

خانه امینی ها از سه تالار تشکیل شده است. تالارها به موازات یکدیگر و از شرق به غرب کشیده شده است. بنا بین دو حیاط شمالی و جنوبی واقع شده است. تالارها ارسی های متعددی دارند که به زیبایی طراحی شده اند. ارسی ها در هنگام روضه خوانی ها بلند شده و تالارها را به هم متصل می کنند. همین موضوع فضایی سرپوشیده با آینه کاری های زیبا و مجلل را ارائه می دهد.

ارسی خانه امینی ها

در وسط بزرگترین تالار چلچراغی نفیس آویخته شده است. فرش هایی که برای تالار انتخاب شده است عتیقه هستند. ستون هایی که در تالارها قرار دارند، به زیبایی با آینه تزئین شده اند. تالارها و اتاق ها با مقرنس های به هم پیوسته و منظم تزئین شده است. در زیر خانه امینی ها سرادبه، زیر زمین، شربتخانه و انبار ساخته شده است.

سردآبه حسینیه امینی ها

محل سازه و بناهای نزدیک

این بنای باشکوه در شهر قزوین، خیابان مولوی قرار دارد. از آنجایی که بناهای تاریخی قزوین در بیشتر موارد نزدیک به هم هستند، با فاصله کوتاهی می توانید به مکان های تاریخی قزوین دسترسی داشته باشید. از جمله آنها سرای سعدالسلطنه، حمام قجر، مجموعه دولتخانه صفوی، خیابان سپه و غیره است.

عتیقه های حسینیه

هتل ایرانیان قزوین افتخار دارد برای اقامت و هتل در قزوین پذیرای شما مهمانان عزیز باشد. همچنین در بین هتل های قزوین تور گردشگری راه اندازی کرده است. شما می توانید با انتخاب هتل ایرانیان در بین هتلهای قزوین علاوه بر اقامتی آرام، از تور رایگان قزوین گردی هم بهرمند شوید.

  • ۹۸/۰۶/۲۴
  • هتل ایرانیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی